Skip to main content

Over ons

Elevantio is een regionale onderwijsorganisatie in Zeeuws-Vlaanderen. Wij zijn een samenwerkingsverband van scholen voor Openbaar, Rooms-Katholiek en Protestant-Christelijk onderwijs. Onze 38 scholen bevinden zich in de gemeenten Terneuzen, Sluis en Hulst.
De scholen werken als een netwerkorganisatie samen om er voor te zorgen dat er continu onderwijs van hoge kwaliteit wordt gegeven en dat ieder kind zo veel als mogelijk een plek heeft. Talenten van kinderen moeten zo veel als mogelijk tot ontplooiing komen. 
Scholen zijn ontmoetingsplaatsen, waarbij onderwijsprofessionals met elkaar leren en van elkaar leren, binnen de maatschappelijke context. Maatschappelijke ontwikkelingen zijn divers en volgen elkaar in snel tempo op. Voor Elevantio is een breed perspectief met betrekking tot de ontwikkeling van kinderen van belang. 

 

 

De organisatie           Officiele stukken

Onze koers

Samen Onderweg – Koers 2023-2027

 

Ruimte voor kansen. Ruimte voor alle kinderen. Vanuit hun eigen wijsheid.
Om daarvoor te zorgen, hebben we een koersplan ontwikkeld.
Rond vier thema’s: KansRijk OnderwijsDaar wil je werkenSamen! en Met Partners in Verbinding.
Die elkaar overlappen en versterken. Een gezamenlijke koers met genoeg speelruimte voor elke school.

Onze kernwaarden

Verwondering

Trots

Eigenheid

Samen sterk

Verbondenheid

Kansrijk onderwijs

Scholen zijn autonoom in de ontwikkeling van het onderwijsaanbod en de identiteit van de school, zowel de smalle als de brede identiteit. De kwaliteit van onderwijs aan het individuele kind wordt bepaald door de leerkracht voor de klas. Naast goede pedagogische en didactische vaardigheden zijn eigenschappen als enthousiasme, motivatie en inspireren van groot belang. Dialoog en van elkaar leren zijn daarbij belangrijk. Het is van belang dat er in de organisatie een eenduidig en op elkaar aangesloten kwaliteitsstelsel is. Het kwaliteitsstelsel omvat beleid, uitgangspunten en processen binnen de hele organisatie en het samenspel daartussen. Het beleid en het proces worden structureel gemonitord en geëvalueerd. Past het nog bij de ontwikkelingen in de maatschappij? Geven de ontwikkelingen in de scholen aanleiding tot aanpassing? Uitgangspunt is dat de onderwijskwaliteit minimaal voldoet aan de geldende wet- en regelgeving

 

Lees meer

Daar wil je werken

Wij kunnen ons werk alleen goed doen vanuit onze verbondenheid. Door in te zien wat onze leerlingen bezighoudt kunnen we hun nieuwsgierigheid prikkelen. Zo komen ze verder. We voelen ons ook met hun wereld verbonden. Met hun ouders/verzorgers, dorp of stad, hun familie, vriendjes, vriendinnetjes. En natuurlijk met al onze collega’s en al die anderen die met onze school te maken hebben. We realiseren ons dat de wereld groter is dan een klaslokaal of school. Juist vanuit onze band met de kleine en grote wereld om ons heen, voeden we onze leerlingen.

 

Samen!

Niemand is hetzelfde en dat maakt ons zo mooi. Dat geldt voor onze leerlingen, voor leerkrachten en andere medewerkers en zeker ook voor onze scholen. We doen veel samen en we doen veel zelf. Precies zoals kinderen dat spelenderwijs leren: soms alleen, soms samen. We zijn bereid om onze verschillen te zien en te benoemen. Daardoor kunnen we van elkaar leren en elkaar stimuleren. Dat is wat we willen, want daar geloven we in. Allemaal.

 

Met partners in verbinding

Wij kunnen ons werk alleen goed doen vanuit onze verbondenheid. Door in te zien wat onze leerlingen bezighoudt kunnen we hun nieuwsgierigheid prikkelen. Zo komen ze verder. We voelen ons ook met hun wereld verbonden. Met hun ouders/verzorgers, dorp of stad, hun familie, vriendjes, vriendinnetjes. En natuurlijk met al onze collega’s en al die anderen die met onze school te maken hebben. We realiseren ons dat de wereld groter is dan een klaslokaal of school. Juist vanuit onze band met de kleine en grote wereld om ons heen, voeden we onze leerlingen.


Lees meer